خواص گوجه سبز را بيشتر بشناسيد!

۱۷ بازديد ۰ نظر

خواص گوجه سبز را بيشتر بشناسيد!

با شروع فصل بهار كم كم ميوه ها ي خوشمزه اين فصل،  نوبرانه به بازار مي آيند و شما را واردار به خريد آنها مي كنند و اين روزها فصل نوبرانه هاي گوجه سبز است كه بهتر است با خواص فوق العاده آن بيشتر آشنا شويد تا از آن بيشتر استفاده كنيد.

خواص درماني و تغذيه  گوجه سبز
گوجه سبز با نمك، طعمي كه در خاطر مي ماند. فصل گوجه سبز فرا رسيد، حال ببينيم با اين همه طرفدار خواص گوجه سبز چيست و چه ويتامين هايي دارد؟ آيا تا به حال شده كسي از مضرات گوجه سبز براي شما بگويد.

گوجه سبز يكي از نوبرانه هاي بهار است و خواص گوجه سبز اين ميوه سبز رنگ و خوشمزه بي شمار است. از جمله

    تعادل سطح چربي خون
    اسيد معده
    تنظيم دستگاه گوارش
    داراي آنتي اكسيدان
    اثردهي بر كم خوني
    بهبود بيماري روماتيسم
    بهبود عملكرد كليه
    كاهش افسردگي
    جلوگيري از چربي خون بالا
    تنظيم گردش خون

خواص ضد ميكروبي گوجه سبز بر ارزش هاي غذايي اين ميوه افزوده است.


فوايد گوجه سبز
طعم گوجه سبز ترش است و در مصرف آن بايد كمي احتياط كرد. اين ميوه، براي اولين بار در كشور فرانسه كاشت شد و ارزش غذايي بالايي براي مردم آن منطقه داشت، سپس به تدريج در سراسرجهان كشت شد.

گوجه سبز، يك گونه آلوي وحشي با ميوه هاي سبز و بومي آسياي صغير است. گوجه سبز حاوي مقدار زيادي پروتئين، چربي (روغن)، انواع كربوهيدرات ها و نمك هاي معدني، اسيد هاي ارگانيك سبز شامل اسيد سيتريك، اسيد ماليك، تانيك اسيد، اسيد بنزوئيك، اسيد تارتاريك و غيره است و اين مواد خواص گوجه سبز را براي رفع تشنگي، تحريك اشتها و از بين بردن خستگي دو چندان مي كند.

ميزان مصرف گوجه سبز بستگي به شرايط سيستم گوارشي افراد دارد و در هر حال مصرف بالاي آن مي تواند سبب دل درد و يا نفخ شديد شود. به همين دليل توصيه مي شود گوجه سبز را همراه با آب مصرف كنيد.


ارزش غذايي گوجه سبز
به طور كلي ارزش غذايي سبب خواص گوجه سبز شده است و در 100 گرم از آن حدودا چهل كيلو كالري انرژي موجود است و با مصرف هر 100گرم گوجه سبز، حدودا 5 درصد ويتامين آ، 5 درصد كلسيم، 2.1 درصد ويتامين ب، 5 درصد آهن، 1.9 درصد ويتامين ب 2 (ريبوفلاوين)، 2.8 درصد نياسين، 13 درصد ويتامين ث، 2 درصد فسفر و 3.6 درصد پتاسيم براي هر فرد تامين مي شود.

تفاوت گوجه سبز و آلوچه
اصطلاح گوجه سبز در ميان افراد رايج شده و در حقيقت اسم صحيح آن آلو سبز است . گوجه سبز و آلو سبز از نظر ظاهري هم كاملا با هم فرق مي كنند. گوجه سبز، همان گوجه كال و نارس است كه داراي دانه هاي ريز زياداست و آلو سبز به صورت تك دانه و آلوي نارس و خام است.

فوايد درماني گوجه سبز

گوجه سبز داراي خواص و فوايد درماني بي شماري است كه براي سلامتي افراد در هر گونه اختلال و بيماري مفيد است. مصرف گوجه سبز سبب تنظيم اسيد معده مي شود و براي پيشگيري از بيماري هاي خطرناكي مانند سرطان، اثرات پيشگيري كننده اي دارد و باعث كاهش و تنظيم چربي خون و مبارزه با انواع عفونت ها مي شود.

همچنين يكي از خواص گوجه سبز بازسازي سلولي و تاخير در روند پيري است. گوجه سبز حاوي فيبر مناسبي است كه سبب تنظيم و بهبود عملكرد دستگاه گوارش و حركت روده مي شود. ويتامين C موجود در گوجه سبز همان آنتي اكسيدان موثر در برابر بيماري ها است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.